EHF står for Elektronisk Handels Format, som er et standard format for elektroniske fakturaer. Stadig flere bedrifter krever elektroniske faktura når de kjøper og selger produkter og tjenester. Der eFaktura blir tilgjengelig for privatkunder i nettbanken, kan EHF-faktura gå rett inn til mottaket i regnskapssystemet ditt. Vi gjør oppmerksom på at bedrifter ikke kan opprette eFaktura-avtale.
Bedriften må være registrert i ELMA-registeret som mottaker av EHF før faktura kan opprettes. Har du spørsmål vedrørende denne registreringen, ta kontakt med regnskapsføreren din. Dersom bedriften er registrert som mottaker av EHF-faktura i ELMA-registeret, vil vi automatisk sende våre fakturaer som EHF.
Gunstige fordeler:
• Spar tid og ressurser på elektronisk håndtering av faktura
• Mindre tid til manuell behandling – mer tid til kjernevirksomheten din
• Elektronisk faktura, kreditnota og purring vil spare miljøet for papir og sending av dokumenter med fly- og biltransport til posten
• Bare ett sted å levere og hente dokumentene