Slik søker du
-
Hvordan søker jeg om kort?Du kan enkelt søke om kort elektronisk her på LBkredittkort.no og signere søknaden med BankID. Du vil få tilbakemelding med det samme om søknaden er innvilget, eller om vi behøver å ta ytterligere en manuell vurdering før vi gir deg et svar. I noen tilfeller kan du bli bedt om å oversende tilleggsopplysninger dersom vi trenger litt mer informasjon om din økonomiske situasjon.
-
Hvilken nettleser skal jeg bruke når jeg søker om kort?
Vi anbefaler at du bruker Google Chrome, Microsoft Edge eller Apple Safari når du søker. Internet Explorer er dessverre mindre egnet grunnet utdatert funksjonalitet.
-
Hva er kravet for å kunne få LOKALBANK kredittkort?
For å kunne søke om LOKALBANK kredittkort må du være over 18 år og ha et kundeforhold i en av følgende banker:
- Sparebank 68° Nord
- Aasen Sparebank
- Selbu Sparebank
- Nidaros Sparebank
- Stadsbygd Sparebank
- Ørland Sparebank
- Tolga-Os Sparebank
- Sparebanken DIN
- Drangedal Sparebank
- Askim & Spydeberg Sparebank
Det stilles også andre krav i forhold til inntekt, gjeld og personlig økonomi.
-
Kan jeg søke om to kort?Ja, som selvstendig næringsdrivende kan du både ha LOKALBANK Bedrift, - Ansatt og - Privat. LOKALBANK Bedrift knyttes til driften, mens LOKALBANK Ansatt går på din private økonomi. I tillegg kan du ha et ekstra LOKALBANK Ansatt kort til dine private behov. Ta gjerne kontakt med oss om du trenger veiledning.
-
Kan jeg få tilleggskort til mitt LOKALBANK kredittkort?
Det er ikke mulig å bestille to LOKALBANK Privat-kort eller ha et tilleggskort tilknyttet avtalen.
Hvis du har LOKALBANK Bedrift og bruker LOKALBANK Kontroll, kan du bestille flere firmakort på flere ulike personer knyttet til ditt firma med en samlet kredittgrense, men du kan ikke bestille to kort på samme person.
Har du et LOKALBANK Bedrift-kort gjennom jobben, kan du også bestille deg et LOKALBANK Ansatt-kort.
-
Hvor finner jeg fullstendige avtalevilkår?
Fullstendige avtalevilkår kan du laste ned her. (Link kommer).
-
Hvordan signerer jeg dokumentene med BankID?
Alle dokumenter i forbindelse med søknad om LOKALBANK kredittkort krever signering med passord fra BankID (ikke BankID på mobil). BankID kan du opprette i banken din.
Noen banker tilbyr at du kan generere sikkerhetskoden via mobilen ved å velge «Velg annen BankID - BankID på mobil». Deretter må du bekrefte signeringen med passordet som tilhører din BankID med brikke. En enkel veiledning på hvordan du kan signere dokumenter med BankID på mobil som kodebrikke finner du på Difi.no.
Oversikt over dine BankID avtaler finner du på nettsidene til BankID under Min BankID. Her kan du se hvilke avtaler du har og hvilken bank som leverer disse. I tillegg kan du endre passordet tilhørende din BankID brikke.
Har du ikke inngått avtale om BankID (ikke BankID på mobil), må du ta kontakt med banken din. Du kan søke om LOKALBANK kredittkort først når avtalen om BankID er aktivert.
-
Hvordan kan jeg signere med BankID på mobil som kodebrikke?
Vi har hentet en enkel oppskrift fra Difi sine nettsider som du kan følge.
Slik signerer du når du vil bruke BankID på mobil som kodebrikke:
- Velg vanlig BankID med koder fra banken din – les dokumentet og huk av for at innholdet er lest og forstått.
- Skriv inn fødselsnummeret ditt.
- Velg BankID på mobil ved å klikke på "Velg annen BankID"-lenken, eller klikk på den blå pilen øverst til venstre i BankID-vinduet. Klikk deretter på pilen til høyre for BankID på mobil for å gå videre og motta referanse på mobilen din. Sjekk at referanseordene stemmer overens og tast ID-pin på mobilen som vanlig.
- Skriv inn BankID-passordet ditt. (Har du glemt passordet må du kontakte banken din for hjelp).
- Signeringen er fullført.
Se guide med skjermbilder på Difi.no.
-
Hva gjør jeg hvis jeg får avslag på søknaden?Har du fått avslag på søknaden din kan du ta kontakt med vårt kundesenter på telefon +47 915 09 571 eller e-post LBkredittkort@eika.no. Vi kan forklare deg hvorfor søknaden ble avslått, samt fortelle deg om hva vi kan gjøre ved en manuell vurdering. Har du tilleggsinformasjon som kan endre vår kredittvurdering, kan du sende dokumentene som vedlegg.