Klokkebetaling
-
Hva er Fitbit Pay og Garmin Pay?Enkelt fortalt - klokkebetaling! Du laster bare opp ditt LOKALBANK kredittkort i Fitbit-appen eller Garmin Connect Mobil appen. Deretter er du klar for å betale kontaktløst med din smartklokke fra Fitbit eller Garmin.
-
Hvordan kan jeg bruke Fitbit Pay og Garmin Pay?Du kan bruke Fitbit Pay sammen med smartklokker fra Fitbit og du kan bruke Garmin Pay sammen med smartklokker fra Garmin. Disse smartklokkene har en innebygget NFC-brikke, og denne brikken kombinert med at du laster opp ditt LOKALBANK kredittkort, lar deg betale kontaktløst med klokken. Akkurat like enkelt og raskt som når du bruker et kontaktløst kort.
-
Hvilke kort kan jeg laste opp i Fitbit eller Garmin Connect appen?
Du kan registrere LOKALBANK Bedrift, LOKALBANK Ansatt og LOKALBANK Privat. I tillegg kan du laste opp kort fra andre banker som også støtter betaling med Fitbit Pay og Garmin Pay. Du kan ha opp til seks ulike kort registrert i Fitbit-appen samtidig.
-
Kan jeg laste opp flere kort?Ja, du kan registrere flere kort.
-
Hvor kan jeg betale med smartklokken?Du kan betale med Fitbit og Garmin i alle betalingsterminaler som godtar kontaktløs betaling. Se etter ikonet for kontaktløs betaling.
-
Hvordan kan jeg betale med min Fitbit?
Når du skal betale holder du klokken inntil kortleseren. Når betalingen er gjennomført vibrerer klokken og du får en bekreftelse på skjermen.
Dersom du ønsker å bytte mellom forskjellige kort, holder du venstre knapp inne i to sekunder og velger kortet du ønsker å betale med før du "tæpper" klokken mot kortleseren.
-
Hvordan kan jeg betale med min Garmin?Skriv inn passordet, velg riktig kredittkort fra din virtuelle lommebok og hold deretter håndleddet nær kortleseren.
-
Hva skal jeg gjøre hvis betalingen ikke blir godkjent?Hvis betalingen blir avvist, så sjekk at klokken er nær den kontaktløse leseren på betalingsterminalen. Si fra til betjeningen at du bruker kontaktløs betaling. Husk også at det må være penger på kontoen, og sjekk slik at du ikke har en regionsperre aktivert på kortet.
-
Trenger jeg å ha telefonen min i nærheten når jeg skal betale med klokken?Nei, du trenger ikke å ha telefonen i nærheten når du betaler med klokken din.
-
Hvor trekkes pengene fra når jeg betaler med smartklokken?Pengene trekkes fra ditt LOKALBANK kredittkort dersom du har valgt dette som betalingskort i appen. Selv om du har et virtuelt kortnummer registrert i klokken, så er dette koblet mot ditt faktiske kredittkort.
-
Hvor finner jeg oversikt over kjøp gjort med smartklokken?
Komplett oversikt over transaksjoner og kjøp gjort med LOKALBANK Ansatt og LOKALBANK Privat finner du ved å logge inn på LBkredittkort.no og i Mitt Kort-appen.
Har du et LOKALBANK Bedrift, må du logge inn i LOKALBANK Kontroll for å få oversikt.
Spesielt for Fitbit er at du kan se dine tre siste transaksjoner betalt med klokken i «lommebok» delen (Wallet) i Fitbit appen.
-
Er det sikkert å betale med smartklokken?Ja, når du betaler med smartklokken brukes et virtuelt, unikt kortnummer, og ikke ditt faktiske kortnummer.
-
Kan jeg betale med smartklokken i utlandet?Ja, du kan betale med klokken på alle steder i utlandet som aksepterer kontaktløs betaling.
-
Hvordan kan jeg sperre kortet hvis jeg mister smartklokken min?
Hvis du må sperre kortet som er registrert for klokkebetaling, så kan du gjøre dette via Fitbit eller Garmin Connect appen på telefonen din. Du kan også ta kontakt med kundesenteret på telefon +47 915 09 571.
Siden man bruker en token av kortet, et virtuelt kort, kan dette slettes og sperres uten at det påvirker muligheten for å bruke det fysiske kortet til vanlig betaling i butikk og på nett.
-
Jeg har glemt koden til klokken – hvordan tilbakestiller jeg denne?
Fitbit:
Koden til klokken tilbakestilles i Fitbit appen. Det gjøres på følgende måte:
Åpne Fitbit appen og velg ikonet for «Account»
- Trykk på klokkesymbolet
- Trykk på «PIN» (du må verifisere deg ved hjelp av fingeravtrykk/ansiktsgjenkjenning eller kode for å få tilgang til denne menyen)
- Velg «Change PIN code» og følg instruksjonene
Garmin:
Når du slår inn feil kode 3 ganger, så må du av sikkerhetsgrunner legge til kortet på nytt i Connect.