Faktura og eFaktura
-
Hva er forfallsdato på kortet? Kan jeg endre denne?
LOKALBANK Privat og LOKALBANK Ansatt
Du kan velge mellom forfall den 5., 15., og 25. når du søker om kortet. Ønsker du å endre forfall på et senere tidspunkt kan du sende en e-post til LBkredittkort@eika.no. Vi hjelper deg gjerne.LOKALBANK Bedrift
Alle transaksjoner i en kalendermåned faktureres siste virkedag – og har forfall 15. i påfølgende måned. Dette er et forhåndsdefinert oppsett gjeldende dersom du ikke har bedt om oss noe annet.Du kan velge fakturering 20. med forfall 5, eller fakturering 10. med forfall 25. Ønsket om endring av forfall må komme fra signaturberettiget eller fullmektig på e-post til LBkredittkort@eika.no.
-
Hvordan fungerer den månedlige faktureringen?
LOKALBANK Ansatt og LOKALBANK Privat
• KID- og kontonummer forandres ikke, og kan benyttes ved alle innbetalinger
• Den første fakturaen sendes gebyrfri, på papir, til kortholders folkeregistrerte adresse. Deretter kan man inngå avtale om eFaktura og motta fremtidige krav i nettbankenLOKALBANK Bedrift
•KID- og kontonummer forandres ikke, og kan benyttes ved alle innbetalinger
•Faktura sendes til bedriften, og viser transaksjoner for hvert kort tilknyttet bedriftens kredittkortavtale -
Hvordan kan jeg opprette eFaktura?Ønsker du å motta eFaktura må du si "Ja, takk til alle" i din personlige mobil- og nettbank. På denne måten godtar du eFaktura fra alle bedrifter som kan sende ut elektronisk eFaktura og slipper å opprette eFakturaavtale med hver enkel tilbyder.
-
Kan det opprettes EHF?
EHF står for Elektronisk Handels Format, som er et standard format for elektroniske fakturaer. Stadig flere bedrifter krever elektroniske faktura når de kjøper og selger produkter og tjenester. Der eFaktura blir tilgjengelig for privatkunder i nettbanken, kan EHF-faktura gå rett inn til mottaket i regnskapssystemet ditt. Vi gjør oppmerksom på at bedrifter ikke kan opprette eFaktura-avtale.
Bedriften må være registrert i ELMA-registeret som mottaker av EHF før faktura kan opprettes. Har du spørsmål vedrørende denne registreringen, ta kontakt med regnskapsføreren din. Dersom bedriften er registrert som mottaker av EHF-faktura i ELMA-registeret, vil vi automatisk sende våre fakturaer som EHF.
EHF-faktura har flere gunstige fordeler:
• Spar tid og ressurser på elektronisk håndtering av faktura
• Mindre tid til manuell behandling – mer tid til kjernevirksomheten din
• Elektronisk faktura, kreditnota og purring vil spare miljøet for papir og sending av dokumenter med fly- og biltransport til posten
• Bare ett sted å levere og hente dokumentene